Privacy
Jouw privacy is belangrijk.
Voor iedereen die zich hier aanmeld voor behandeling, wordt een elektronisch patiëntendossier aangemaakt waarin de gegevens bewaard worden. Binnen Psychologiepraktijk Hardenberg wordt gebruik gemaakt van het EPD van HCI GGZ. Dit digitale dossier is alleen voor de behandelaar in te zien. Wanneer je dat wenst, kun je inzage krijgen in het dossier. We overleggen dit samen op welke wijze dat het beste kan.
E-mail vindt plaats via beveiligde mail van Zorgmail. Daarmee is jouw privacy gewaarborgd als we persoonlijke gegevens delen.
Hierna vind je het volledige privacystatement van de praktijk.
Privacystatement Psychologiepraktijk Hardenberg
Psychologiepraktijk Hardenberg, gevestigd te Rheezerveen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90829301, hecht belang aan de bescherming van persoonsgegevens. Dit privacystatement legt uit hoe Psychologiepraktijk Hardenberg met informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon omgaat, zoals bedoeld in de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg).
- Toepassing
Dit privacystatement is van toepassing op de volgende categorieën natuurlijke personen van wie Psychologiepraktijk Hardenberg persoonsgegevens verwerkt:- (potentiële) patiënten;
- bezoekers aan de praktijk;
- bezoekers van psychologiepraktijkhardenberg.nl;
- deelnemers aan bijeenkomsten;
- sollicitanten;
- alle overige personen die met Psychologiepraktijk Hardenberg contact opnemen of van wie Psychologiepraktijk Hardenberg persoonsgegevens verwerkt, met uitzondering van haar medewerkers.
- Verwerking van persoonsgegevens
Psychologiepraktijk Hardenberg verwerkt persoonsgegevens die:- een betrokkene zelf persoonlijk (tijdens een bespreking of bijeenkomst), telefonisch, of digitaal (via e-mail of webformulieren op de website) heeft verstrekt, zoals contactgegevens of andere persoonsgegevens;
- met toestemming van de betrokkene worden opgevraagd bij andere hulpverleners of verwijzers;
- tijdens een bezoek van een betrokkene aan de website van Psychologiepraktijk Hardenberg zijn gegenereerd, zoals het IP-adres, het surfgedrag op de website (zoals gegevens over het eerste bezoek, vorige bezoek en huidige bezoek, de bekeken pagina’s en de wijze waarop door de website wordt genavigeerd) en op welke onderdelen daarvan de betrokkene klikt;
- Doeleinden verwerking
Psychologiepraktijk Hardenberg verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:- het uitvoeren van een geneeskundige behandelovereenkomst en de declaratie voor verrichte werkzaamheden;
- het onderhouden van contact, door uitnodigingen voor bijeenkomsten en informatie waar een betrokkene zelf om heeft gevraagd;
- het verbeteren van de praktijkwebsite;
- het bijhouden van gebruikersstatistieken. Gebruikersstatistieken van de website voorzien in informatie over de aantallen bezoekers, de duur van het bezoek, welke delen van de website worden bekeken en het klikgedrag. Het gaat om generieke rapportages, die niet herleidbaar zijn tot individuele bezoekers;
- Rechtsgrond
Psychologiepraktijk Hardenberg verwerkt persoonsgegevens op basis van één van de volgende rechtsgronden:- toestemming van de betrokkene. Deze toestemming kan altijd weer worden ingetrokken, zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking;
- uitvoering van -of met het oog op- het sluiten van een geneeskundige behandelovereenkomst, waaronder ook het declareren aan derden, zoals de zorgverzekeringsmaatschappij e.d.
- een wettelijke verplichting, zoals bijvoorbeeld de verplichting om een medisch dossier bij te houden of het BSN te registreren;
- een gerechtvaardigd belang, zoals het gebruik van contactgegevens voor het uitnodigen voor een bijeenkomst.
- Verwerkers
Psychologiepraktijk Hardenberg kan voor het verwerken van persoonsgegevens dienstverleners (verwerkers) inschakelen die uitsluitend volgens instructies van Psychologiepraktijk Hardenberg persoonsgegevens verwerken. Psychologiepraktijk Hardenberg sluit met verwerkers een verwerkersovereenkomst die voldoet aan de eisen die de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg) daaraan stelt. - Persoonsgegevens delen met derden
Psychologiepraktijk Hardenberg deelt persoonsgegevens met derden, als dat in het kader van de behandeling (bijvoorbeeld een verwijzing) is aangewezen of voor het voldoen aan een wettelijke verplichting nodig is. Psychologiepraktijk Hardenberg deelt geen persoonsgegevens met derden voor commerciële doeleinden, tenzij bijeenkomsten samen met een andere organisatie worden georganiseerd. In dat geval worden uitsluitend noodzakelijke contactgegevens gedeeld. - Doorgifte buiten de EER
Psychologiepraktijk Hardenberg geeft in beginsel geen persoonsgegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte (EER). Indien dit toch noodzakelijk mocht zijn, draagt Psychologiepraktijk Hardenberg ervoor zorg dat de doorgifte alleen plaatsvindt als de Europese Commissie heeft aangegeven dat het betreffende land een passend beschermingsniveau biedt of als sprake is van passende waarborgen in de zin van de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg). - Bewaren van gegevens
Psychologiepraktijk Hardenberg bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is. Psychologiepraktijk Hardenberg hanteert in beginsel de volgende bewaartermijnen:- medische gegevens: ten minste 15 jaar na het einde van de behandelovereenkomst (vanaf 1 januari 2020 is dit 20 jaar);
- (financieel-)administratieve gegevens: 7 jaar na vastlegging van de gegevens;
- gegevens van medewerkers en zzp’ers, anders dan (financieel-)administratieve gegevens: 5 jaar na uitdiensttreding respectievelijk na het einde van de overeenkomst van opdracht;
- gegevens van sollicitanten: 6 maanden na afronding van de sollicitatieprocedure;
- bezoekers van de website: 5 jaar na het laatste bezoek aan de website, tenzij eerder bezwaar wordt gemaakt in welk geval tot vernietiging zal worden overgegaan.
- Wijzigingen privacystatement
Psychologiepraktijk Hardenberg kan dit privacystatement altijd wijzigen. Een actuele versie van het privacystatement wordt op de website van Psychologiepraktijk Hardenberg gepubliceerd. Het is verstandig dit privacystatement regelmatig te raadplegen, zodat u bekend bent met eventuele wijzigingen. - Rechten, vragen en klachten
U hebt het recht Psychologiepraktijk Hardenberg te verzoeken persoonsgegevens in te zien, te rectificeren, te verwijderen, over te dragen, de verwerking te beperken en tegen de verwerking bezwaar te maken. Hierover kunt u contact opnemen met Psychologiepraktijk Hardenberg door een e-mailbericht naar info@psychologiepraktijkhardenberg.nl.
Ook bij vragen of klachten over de wijze waarop Psychologiepraktijk Hardenberg persoonsgegevens verwerkt, kunt u contact opnemen met Psychologiepraktijk Hardenberg door een e-mailbericht te sturen. Een klacht trachten wij naar tevredenheid op te lossen. Mocht dat niet lukken, dan kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Dit cookiebeleid is voor het laatst geüpdatet op 3 november 2025 en is van toepassing op burgers en wettelijke permanente inwoners van de Europese Economische Ruimte en Zwitserland.
1. Introductie
Op onze site, https://academie.psychologiepraktijkhardenberg.nl (hierna: “de site”) wordt gebruikgemaakt van cookies en andere aanverwante technieken. (Hierna geldt dat alle technieken voor het gemak “cookies” worden genoemd). Ook via derden die door ons zijn ingeschakeld, worden cookies geplaatst. In het onderstaande document informeren wij je over het gebruik van cookies op onze site.
2. Wat zijn cookies?
Een cookie is een klein eenvoudig bestand dat samen met pagina’s van deze site wordt verzonden en door je browser op de harde schijf van je computer of ander apparaat wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan tijdens een volgend bezoek terug worden gestuurd naar onze servers of naar de servers van de betreffende derde partijen.
3. Wat zijn scripts?
Een script is een stukje programmacode dat wordt gebruikt om onze site goed te laten functioneren en interactief te maken. Deze code wordt uitgevoerd op onze server, of op je apparatuur.
4. Wat is een web beacon?
Een web beacon (ook pixel tag) is een klein, onzichtbaar stukje tekst of afbeelding op een site dat gebruikt wordt om verkeer op een site in kaart te brengen. Om dit te doen worden er met behulp van web beacons verschillende gegevens van je opgeslagen.
5. Cookies
5.1 Technische of functionele cookies
Sommige cookies zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen van de site goed werken en dat je gebruikers voorkeuren bekend blijven. Door het plaatsen van functionele cookies zorgen wij ervoor dat je onze site makkelijker kunt bezoeken. Op deze manier hoef je bijvoorbeeld niet steeds opnieuw dezelfde informatie in te voeren bij een bezoek aan onze site en is het onder andere mogelijk dat de artikelen in je winkelwagen bewaard blijven tot dat je hebt afgerekend. Deze cookies mogen wij plaatsen zonder dat je hier toestemming voor geeft.
5.2 Statistieken cookies
Wij gebruiken statistieken cookies om de beleving voor onze gebruikers te optimaliseren. Wij krijgen door middel van statistieken cookies inzicht in het gebruik van onze site. Wij vragen je toestemming om statistieken cookies te plaatsen.
5.3 Marketing/Tracking cookies
Marketing/tracking cookies zijn cookies of enige andere vorm van lokale opslag, die worden gebruikt om gebruikersprofielen te maken met het doel om advertenties te tonen of om de gebruiker te volgen op deze of verschillende sites voor soortgelijke marketingdoeleinden.
6. Geplaatste cookies
7. Toestemming
Wanneer je onze site voor het eerst bezoekt, tonen wij een pop-up met uitleg over cookies. Zodra je klikt op ‘Voorkeuren opslaan’ geef je ons toestemming om de categorieën cookies en plugins te gebruiken die je hebt geselecteerd in de pop-up en welke zijn omschreven in het cookiebeleid. Je kunt via je browser het plaatsen van cookies uitschakelen, je moet er dan wel rekening mee houden dat onze site dan mogelijk niet meer optimaal werkt.
7.1 Beheer uw cookie toestemming
8. Cookies in-/uitschakelen en verwijderen
Je kunt je internet browser gebruiken om cookies automatisch of handmatig te verwijderen. Je kunt ook aangeven dat bepaalde cookies niet geplaatst mogen worden. Een andere optie is om de instellingen van je internetbrowser zo aan te passen dat je iedere keer dat er een cookie wordt geplaatst een bericht ontvangt. Raadpleeg voor meer informatie over deze opties de instructies in de Hulp sectie van je browser.
Let op: onze site werkt mogelijk niet optimaal als alle cookies zijn uitgeschakeld. Als je wel de cookies in je browser verwijdert, worden ze na je toestemming opnieuw geplaatst bij een nieuw bezoek aan onze site.
9. Je rechten met betrekking tot persoonsgegevens
Je hebt de volgende rechten met betrekking tot je persoonsgegevens:
- Je hebt het recht om te weten waarom je persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang ze worden bewaard.
- Recht op inzage: je kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van je verwerken.
- Recht op rectificatie en aanvulling: je hebt het recht om je persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen of te blokkeren wanneer je maar wilt.
- Als je ons toestemming geeft om je gegevens te verwerken, heb je het recht om die toestemming in te trekken en je persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
- Recht om je gegevens over te dragen: je hebt het recht om al je persoonlijke gegevens op te vragen bij de verwerkingsverantwoordelijke en deze in hun geheel over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
- Recht op bezwaar: je kan bezwaar maken tegen de verwerking van je gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.
Om deze rechten uit te oefenen, neem contact met ons op. Verwijs naar de contactgegevens onderaan dit cookiebeleid. Als je een klacht hebt over hoe we met je gegevens omgaan, horen we graag van je, maar je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit (de Autoriteit Persoonsgegevens).
10. Contactinformatie
Voor vragen en/of opmerkingen met betrekking tot ons cookiebeleid en deze verklaring kun je contact met ons opnemen via de volgende contactinformatie:
Psychologiepraktijk Hardenberg
Willemsdijk 2, 7797 RL Rheezerveen
Nederland
Site: https://academie.psychologiepraktijkhardenberg.nl
E-mail: info@ex.compsychologiepraktijkhardenberg.nl
Dit Cookiebeleid is gesynchroniseerd met cookiedatabase.org op 3 november 2025.
Klachten
Als je niet tevreden bent over of andere verwachtingen had of hebt van de behandeling en/of behandelaar dan hoor ik dit graag van je. Als dit niet leidt tot een wenselijke oplossing of als je het gevoel hebt onvoldoende gehoor te hebben gekregen of te krijgen, dan kun je voor meer informatie terecht op de website van de Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen en Psychotherapeuten (LVVP).
Kwaliteitsstatuut
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut. Psychologiepraktijk Hardenberg heeft ook een dergelijk kwaliteitsstatuut, waarin de waarborging van de kwaliteit van de geleverde zorg wordt beschreven.
Het volledige kwaliteitsstatuut kun je hier downloaden.
Algemene voorwaarden
Artikel 1 – Definities
1.1. Ik, Psychologiepraktijk Hardenberg, ben gevestigd in Rheezerveen en ingeschreven onder KvK-nummer 90829301.
1.2. Jij bent in deze algemene voorwaarden de wederpartij en de persoon die deelneemt aan een behandeling, de zelfhulpacademie, supervisie of scholing. Met deze aanduiding kan ook de opdrachtgever worden bedoeld.
1.3. Indien in de algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘opdrachtgever’, wordt de partij die verantwoordelijk is voor de betaling bedoeld.
1.4. Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst van opdracht bedoeld op grond waarvan ik tegen betaling werkzaamheden voor een opdrachtgever uitvoer.
Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden die ik uitvoer.
2.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden die door mij worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.
2.3. Ik behoud mij het recht voor de algemene voorwaarden te wijzigen. In dit geval zal ik de nieuwe algemene voorwaarden aan opdrachtgever toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor opdrachtgever nadelige gevolgen, heeft opdrachtgever het recht de overeenkomst te ontbinden.
2.4. Eventuele algemene voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.5. In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.
Artikel 3 – Aanbod en offerte
3.1. In het winkelmandje geplaatste producten, die nog niet zijn afgerekend, blijven in het winkelmandje staan, totdat je deze afrekent, ze handmatig verwijderd of tot dat de database van de winkel door mij wordt opgeschoond.
3.2. Uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders overeengekomen.
3.3. Indien opdrachtgever een offerte accepteert of een bestelling plaatst, gaat zij akkoord met deze algemene voorwaarden. Opdrachtgever dient hiervoor, alvorens de bestelling te plaatsen, aan te vinken dat zij kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden.
3.4. De voorbeelden van de digitale producten op de website zijn zo actueel mogelijk. Wanneer een offerte of aanbod een aanvullende beschrijving bevat, is deze afdoende om de offerte of het aanbod te beoordelen. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan in de beschrijving genoemde specificaties. Dit geldt eveneens voor de inhoud van een voorbeeld van een download, aangezien de inhoud van deze producten door mij geüpdatet kan worden.
3.5. Ik kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een aanbod, indien opdrachtgever redelijkerwijs kon begrijpen dat dit een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
3.6. Wanneer de overeenkomst via de webshop tot stand komt, tref ik passende beveiligingsmaatregelen voor de elektronische betaling. Ik zorg eveneens voor een veilige website en elektronische dataoverdracht.
Artikel 4 – Tarieven en betalingen
4.1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.
4.2. De prijzen die in de overeenkomst staan vermeld zijn op basis van pakketprijzen of op basis van een losse sessie. Voor digitale producten wordt in de webshop de prijs per product weergegeven. Eventuele aanvullende kosten, zoals reiskosten, worden apart in de overeenkomst vermeld.
4.3. Ik reken geen BTW aan voor therapie of behandeling die op basis van de wet is vrijgesteld van BTW. Voor alle overige producten en dienstverlening wordt voor particulieren de prijs inclusief BTW weergegeven. Indien opdrachtgever ondernemer is, zal ik de prijs exclusief BTW in het aanbod opnemen.
4.4. Indien opdrachtgever een therapie- of behandelsessie of losse supervisiesessie afneemt, vindt facturatie aan het eind van de betreffende maand plaats. Voor alle overige producten en diensten dient opdrachtgever het volledige bedrag vooraf te voldoen.
4.5. De prijzen die ik bij het aangaan van de overeenkomst communiceer, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, heb ik het recht om deze prijzen te wijzigen. Indien de prijzen binnen drie maanden worden verhoogd en opdrachtgever particulier is, heeft opdrachtgever het recht om de overeenkomst te ontbinden.
4.6. Indien ik tijdens het uitvoeren van de overeenkomst signaleer dat ik meer uren dan oorspronkelijk overeengekomen zal besteden aan een opdracht, zullen partijen in samenspraak een aanvullend aantal uren afspreken. Artikel 4.5. is eveneens van toepassing.
4.7. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen, op de factuur een andere betaaltermijn staat of de werkzaamheden eerder dienen aan te vangen.
4.8. Bij het uitblijven van betaling, ben ik gerechtigd eventuele volgende therapie- of behandelsessies op te schorten totdat de betaling is voldaan.
4.9. Opdrachtgever is van rechtswege in verzuim, indien zij haar betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, zal wettelijke rente verschuldigd zijn.
4.10. Indien opdrachtgever in gebreke of in verzuim is, komen alle redelijke kosten die ik maak om de vordering te innen voor de rekening van opdrachtgever.
4.11. Indien opdrachtgever zich in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen van mij op opdrachtgever direct opeisbaar. Eventueel verleende licenties komen in dit geval meteen te vervallen.
Artikel 5 – Informatieverstrekking
5.1. Alle gegevens die noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst dienen tijdig ter beschikking gesteld te worden.
5.2. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.
5.3. Ik zal vertrouwelijk met de gegevens omgaan.
5.4. Indien gegevens onjuist of niet tijdig worden aangeleverd, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, worden eventueel daaruit voortkomende extra kosten in rekening gebracht.
5.5. Eventuele zorg- of werkplannen dienen voor mij te allen tijde inzichtelijk te zijn. Alleen dan kan ik verantwoorde en kwalitatieve zorg verlenen. Indien in strijd met deze bepaling wordt gehandeld, komt mij het recht toe (de verdere uitvoering van) de opdracht te weigeren.
5.6. Indien gevraagde informatie wordt geleverd via digitale informatiedragers, bestanden of software, staat opdrachtgever ervoor in dat deze geen virussen, defecten of andere schadelijke factoren bevatten.
5.7. Opdrachtgever vrijwaart mij voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.
Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst
6.1. Ik voer de opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Ik houd daarbij, voor zover mogelijk, rekening met eventuele wensen en de ter beschikking gestelde informatie. Ik kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.
6.2. Opdrachtgever is zich ervan bewust dat resultaten niet direct zichtbaar zijn en dat ik me tot het uiterste zal inspannen jou te helpen, maar dat deze resultaten ook afhankelijk zijn van andere factoren, waaronder jouw inzet.
6.3. Jij zult alle door mij verleende opdrachten naar beste vermogen maken en invullen.
6.4. Ik zal jou nimmer verplichten bepaalde handelingen uit te voeren of beslissingen te nemen. Jij bent volledig verantwoordelijk voor het maken van eigen keuzes, en het naar eigen inzicht wel of niet opvolgen van door mij gegeven advies.
6.5. Ik verstrek informatie over eventuele vergoedingen van de dienst vanuit de zorgverzekering. Ik ben echter niet verantwoordelijk voor eventuele afgewezen declaraties. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het contacteren van de zorgverzekering en het controleren of de dienst voor vergoeding in aanmerking komt.
6.6. Ik zal tijdens de uitvoering van de overeenkomst te allen tijde de zorg van een goed hulpverlener in acht nemen. Wij dienen gezamenlijk te zorgen voor een veilige behandelingsomgeving.
6.7. Indien wij overeenkomen dat een sessie of scholing online wordt gegeven, ben jij zelf verantwoordelijk voor het hebben van de juiste software om de sessies of scholing te laten plaatsvinden.
6.8. Ik voer geen opdrachten uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met mijn professionaliteit.
Artikel 7 – Wijziging en annulering
7.1. Indien gedurende de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in samenspraak de overeenkomst aanpassen. Indien ik voor een wijziging of aanvulling meer werkzaamheden dien te verrichten, zal ik opdrachtgever een aanvullende offerte toesturen. Wanneer de wijziging of aanvulling resulteert in extra kosten, een verandering van de kwaliteit of beïnvloeding van het tijdstip van voltooiing, zal ik opdrachtgever hiervan op de hoogte stellen.
7.2. Indien zich nieuwe feiten of omstandigheden voordoen, die een verstoring van de vertrouwensrelatie met zich meebrengen, ben ik bevoegd de overeenkomst te beëindigen. Ik ben in dit geval geen schadevergoeding verschuldigd.
7.3. De overeenkomst eindigt van rechtswege in de volgende gevallen:
- bij het verstrijken van de overeengekomen looptijd;
- jouw overlijden;
- indien jij verhuist naar een locatie buiten mijn werkgebied;
- faillissement van een van de partijen;
7.4. Wanneer opdrachtgever de overeenkomst wenst te annuleren, dient opdrachtgever dit schriftelijk te doen. Opdrachtgever kan, indien de overeenkomst op afstand is gesloten (bijvoorbeeld via de website), deze binnen 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst kosteloos ontbinden. Indien de werkzaamheden binnen de termijn van 14 kalenderdagen plaatsvinden, een bepaalde datum is afgesproken, of opdrachtgever ondernemer is, is deze mogelijkheid tot ontbinding uitgesloten.
7.5. Zelfhulppaketten, webinars en andere directe downloads in de webshop zijn eveneens uitgesloten van het herroepingsrecht, omdat de content in één keer volledig beschikbaar wordt gesteld. Het is bij aankopen uit de webshop dus niet mogelijk de overeenkomst te annuleren met restitutie van het aankoopbedrag. Indien de content in delen beschikbaar wordt gesteld, wordt het bedrag bij tussentijdse annulering naar rato verrekend, tenzij de overeenkomst b2b is aangegaan, in welk geval de volledige betalingsverplichting blijft bestaan.
7.6.1. Jij kunt een sessie tot 24 uur voor aanvang kosteloos verzetten of annuleren. Indien jij een afspraak binnen 24 uur wenst te annuleren of verzetten of bij het verstek laten gaan, is opdrachtgever een bedrag verschuldigd van €125,00.
7.6.2. Indien opdrachtgever particulier is en een overeengekomen pakket voor een consultatie- en adviesopdracht of supervisieopdracht wenst te annuleren, voordat de werkzaamheden zijn aangevangen, ben ik gerechtigd om op basis van de volgende onderdelen (a tot en met d) een annuleringsvergoeding in rekening te brengen:
- Annulering tot 10 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 10% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 10 tot 5 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 20% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 5 tot 2 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 35% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 2 weken of korter voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs.
7.7. Indien opdrachtgever ondernemer is en een overeengekomen scholing, consultatie- en adviesopdracht of supervisieopdracht wenst te annuleren, voordat de werkzaamheden zijn aangevangen, ben ik gerechtigd om op basis van de volgende onderdelen (a tot en met d) een annuleringsvergoeding in rekening te brengen:
- Annulering tot 10 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 25% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 10 tot 5 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 5 tot 2 weken voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 75% van de overeengekomen prijs.
- Annulering binnen 2 weken of korter voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 100% van de overeengekomen prijs.
7.8. Wanneer jij te laat bent voor een sessie, wordt de verstreken tijd niet ingehaald. Indien jij meer dan 30 minuten te laat komt voor een sessie, komt deze te vervallen, tenzij anders overeengekomen.
7.9. Voor de deelname aan bepaalde diensten werk ik met een kennismakingsgesprek en/of deelnamevereisten. Ik ben gerechtigd om op basis van het kennismakingsgesprek of verschafte informatie omtrent vaardigheden personen van deelname uit te sluiten.
7.10. In het geval dat ik onverhoopt verhinderd ben, stel ik jou hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Wij zullen in samenspraak proberen de sessie, scholing, of supervisie of de looptijd van het traject te verzetten. Indien verzetten niet mogelijk is, zal ik zorgen voor gelijkwaardige vervanging. Wanneer dit niet mogelijk is, is opdrachtgever gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Indien opdrachtgever van het recht tot ontbinding gebruikmaakt, zal ik voor het gedeelte van de overeenkomst waar nog geen uitvoering aan is gegeven, opdrachtgever terugbetalen. Opdrachtgever heeft, wanneer deze gebruikmaakt van het recht tot ontbinding, echter geen recht op het vorderen van een aanvullende schadevergoeding.
Artikel 8 – Scholing
8.1. Opdrachtgever dient zorg te dragen voor de benodigde voorzieningen tijdens een scholing op locatie, waaronder een microfoon, scherm, HDMI-kabel en een klikker.
8.2. Daarnaast dient opdrachtgever een ruimte beschikbaar te stellen met water. Indien ik een gehele dag aanwezig dien te zijn, zullen partijen afspraken maken over eventuele voorzieningen, zoals maaltijden.
8.3. Ik zal, tenzij anders overeengekomen, uiterlijk 30 minuten voor aanvang van de scholing aanwezig zijn op locatie.
8.4. Het is jou niet toegestaan beeld- en geluidsopnames te maken tijdens een scholing, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
8.5. Ik behoud mij het recht voor deelnemers die door hun gedrag het verloop van een workshop of scholing belemmeren of bemoeilijken, van verdere deelneming aan de desbetreffende activiteit of toekomstige activiteiten uit te sluiten. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de desbetreffende workshop of training onverlet.
Artikel 9 – Zelfhulpacademie en webinars
9.1. Toegang tot de zelfhulpacademie of een webinar wordt verschaft nadat jij het voor de zelfhulpacademie of een webinar verschuldigde bedrag hebt voldaan. Dit geldt eveneens voor de aanschaf van directe downloads.
9.2. Doordat voor het beschikbaar stellen van de zelfhulpacademie of een webinar gebruik wordt gemaakt van een platform van een derde, kan ik niet garanderen dat de zelfhulpacademie of een webinar op ieder moment en op iedere locatie beschikbaar is.
9.3. De tijdens de looptijd van de toegang tot de zelfhulpacademie of een webinar geleverde informatie blijft mijn eigendom. Ik zal tijdig aangeven tot wanneer de content beschikbaar is. Het is jouw eigen verantwoordelijkheid om het materiaal tijdig te bekijken en waar de mogelijkheid wordt gegeven op te slaan.
9.4. Jij bent zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het opvolgen en toepassen van de in de zelfhulpacademie of een webinar opgedane kennis.
9.5. Het is jou niet toegestaan om jouw inloggegevens voor de zelfhulpacademie of een webinar aan derden ter beschikking te stellen.
9.6. Jij verkrijgt een beperkt en persoonlijk recht om de inhoud van de zelfhulpacademie of een webinar te gebruiken voor persoonlijke doeleinden. De content is bedoeld om te inspireren, niet om te kopiëren. Het is jou niet toegestaan in de 12 maanden na het kijken van de zelfhulpacademie of een webinar een soortgelijk aanbod te creëren.
9.7. Ik behoud mij het recht voor deelnemers die misbruik maken van de (content van de) zelfhulpacademie of een webinar, andere deelnemers lastigvallen, of ander ongewenst gedrag vertonen, van verdere toegang tot de zelfhulpacademie of een webinar uit te sluiten. Ik heb dit recht tot uitsluiting ook, indien zodanige feiten mij bekend zijn, voordat jij toegang hebt gekregen tot de zelfhulpacademie of een webinar. Uitsluiting laat de verplichting tot betaling van de kosten voor de zelfhulpacademie of een webinar onverlet.
9.8. Het is toegestaan om screenshots te maken van zelfhulpacademie of een webinar. Screenshots mogen in beperkte mate gedeeld worden. Jij bent in dit geval gehouden om mijn naam te vermelden.
9.9. Ik ben gerechtigd de inhoud van de zelfhulpacademie of een webinar uit te breiden, te beperken of aan te passen.
9.10. Tijdens de toegang tot de webinar kunnen deelnemers onderling communiceren. Jij verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Het handelen in strijd met deze voorwaarden kan resulteren in onmiddellijke ontzegging van toegang en gebruik van mijn diensten.
9.11. Het staat mij te allen tijde vrij communicatie of andere delen van de gedeelde informatie zonder nader bericht te verwijderen, indien de inhoud van deze communicatie en informatie het verwijderen daarvan rechtvaardigt.
Artikel 10 – Overmacht
10.1. Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die partijen redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.
10.2. Indien opdrachtgever particulier is en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst met opdrachtgever geen doorgang kan vinden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan deze verplichtingen kunnen voldoen. In dit geval zoeken partijen naar een passende oplossing. Partijen hebben beide het recht tot ontbinding, zonder ongedaanmakingsverplichting, indien een passende oplossing uitblijft. Kosten die tot dat moment zijn gemaakt en gewerkte uren worden direct opeisbaar.
10.3. Indien partijen een zakelijke overeenkomst hebben gesloten en er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.
10.4. Als opdrachtgever de werkzaamheden wil verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heb ik het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
11.1. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.
11.2. Ik ben niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door opdrachtgever of namens opdrachtgever verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.3. Jij bent zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het toepassen en opvolgen van advies dat is gegeven tijdens de uitvoering van de overeenkomst.
11.4. Ik ben na afloop van de overeenkomst niet aansprakelijk voor door jou genomen beslissingen of uitgevoerde handelingen, die jij op basis van de door de samenwerking opgedane kennis hebt genomen of uitgevoerd.
11.5. Indien tijdens een sessie complicaties optreden, zullen wij in samenspraak deze complicaties proberen te verhelpen.
11.6. Een groot deel van mijn diensten vindt plaats in de natuur. Deelname aan deze diensten is op eigen risico. Jij blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het inachtnemen van jouw lichamelijke beperkingen. Indien jij een blessure oploopt tijdens de uitvoering van de dienst omdat jij jouw grenzen niet hebt bewaakt, ben ik hier niet voor aansprakelijk.
11.7. Ik ben niet aansprakelijk voor diefstal, verlies of beschadiging van persoonlijke eigendommen tijdens de uitvoering van de overeenkomst.
11.8. Ik ben niet verantwoordelijk voor daden en handelingen van derden.
11.9. Indien jij schade aanbrengt aan materiaal dat door mij ter beschikking is gesteld ter uitvoering van de overeenkomst, is opdrachtgever gehouden de taxatiewaarde van dit materiaal te vergoeden.
11.10. Indien ik een schadevergoeding ben verschuldigd voor directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het mogelijke bedrag dat een door mij afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert. Wanneer de verzekeraar niet uitkeert, is de schadevergoeding beperkt tot tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt.
11.11. Opdrachtgever vrijwaart mij tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeien uit de door mij uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.
Artikel 12 – Intellectueel eigendom
12.1. Op alle door mij gegeven adviezen, ter beschikking gestelde content, of andere materialen zoals de zelfhulpacademie en webinars, rusten intellectuele eigendomsrechten. Deze intellectuele eigendomsrechten blijven bij mij. Het is jou niet toegestaan materiaal te verveelvoudigen, te verkopen, openbaar te maken of aan te leveren aan derden buiten de licentie of overeengekomen doelen.
12.2. Het is toegestaan om, indien hier uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven, voor eigen gebruik beeld- en geluidsopnames te maken van sessies.
12.3. Indien in strijd met de bepalingen uit dit artikel wordt gehandeld, wordt dit gezien als een inbreuk op mijn intellectuele eigendomsrechten.
12.4. Indien er sprake is van een inbreuk zoals benoemd in het voorgaande lid, zal dit resulteren in een direct opeisbare vergoeding. Deze vergoeding bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade, en zal aan jou kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.